Ultiem geluk en plezier

Een ondernemingsavontuur in gezelschapsspellen

Ultiem geluk en plezier. Dat is wat het spelen van spelletjes doet met Johan en Janine. En precies om die reden, starten zij een bedrijf om gezelschapsspellen te verkopen – beginnend met een webshop, gevolgd door een fysieke winkel in het mooie Ommen. Met een magneetsessie, merknaamcreatie, branding, ontwikkeling van de webshop, content én online marketing zetten we samen de onderneming in de startblokken. Wij spelen open kaart, lees maar mee!

Spelplezier staat centraal!

Om elkaar goed te leren kennen en te kijken waarop we gaan focussen in dit traject wordt er eerst een magneetsessie gehouden. Daarin duiken we in doelgroepen, waardes, toekomstperspectieven én de golden circle. Waarom kom je uit bed en wat ga je uitstralen. Wat dat is voor Johan en Janine? Het plezier van de spelletjes die ze graag willen delen met andere spelfanaten. Dat moet overal terugkomen! Van look-and-feel tot beleving op de website en het ontvangen van een pakketje. Het spelplezier staat centraal!

De merknaam… drum roll please!

Na de magneetsessie speelden we door en was het tijd voor een merknaamcreatie – en dat doen we heel zorgvuldig! Daarbij inventariseren we de wensen, doen we onderzoek en eindigen we in een brainstormsessie. We kijken naar namen die passen bij het bedrijf, die niet in gebruik zijn door anderen en selecteren een top 5 om te presenteren. En dat uit de honderden namen die dan de revue gepasseerd zijn! Zo weten we zeker dat we niet tegen elf ogen dobbelen.

De winnaar? Octo Spellen. Speciaal vernoemd naar het intelligente zeewezen dat tijdens zijn evolutie zijn schelp verloor. En wie geen schelp heeft, moet slim zijn. Hij leerde zichzelf verdedigen en is in staat om complexe taken op te lossen. Stuk voor stuk eigenschappen die een spelfanaat ook nodig heeft. Slim spel dus!

macbook

“Wij halen het ultieme geluk uit spelletjes”

Johan en Janine

Een speelse huisstijl

Na de magneetsessie én nieuwe naam voor het bedrijf, is het tijd om een huisstijl uit te zetten. Eén die overal toepasbaar is, herkenbaar is in zijn stijl en volledig past bij Johan en Janine en wat zij willen uitstralen.

De eerste stap daarin zijn stylescapes; een soort moodboards. Op basis hiervan weten we wat de voorkeur heeft en daar boorduren we op verder. Na de stylescapes ontwikkelen we logovarianten, die ook – net als de merknaamcreatie – wordt gepresenteerd. Het resultaat? Speelse en vrolijke kleuren, het gebruik van stijlelementen en avatars, ronde vormen en een herkenbaar logo. En dat leuke beeldmerk van een octopus, laten we die vooral niet vergeten! 😉

Dé webshop voor spelfanaten

Geheel in stijl en speciaal voor de mede-spelfanaten. Octospellen is gemaakt om te enthousiasmeren, te motiveren en vooral om men in aanraking te laten komen met leuke – en soms ook hele unieke – spelletjes!

De webshop, compleet met bord-, dobbel-, en kaartspellen is zo gebouwd dat klanten een snel overzicht hebben. Met dat overzicht én de geschreven blogs van Janine, halen we klanten steeds meer over om toffe spelletjes te kopen.

Let’s get this show on the road met online marketing👏

Octo Spellen staat als een huis en dat mag gezien worden! Hoe we zoiets aanpakken? We schreven een contentplan op basis van onze contentsessie met Johan en Janine. Daarnaast ontwikkelden we een online marketingstrategie. Het doel van deze marketingstrategie was simpel: Octo Spellen zien en leren kennen! Online aanwezigheid en een naamsbekendheidscampagne it is! We creëerden een Google Shopping campagne, ontwikkelden social advertising en optimaliseerden de campagne na drie maanden met een Google search en display campagne.

Hoe dat er allemaal uitziet? Kijk maar! En neem zeker een kijkje op Octo Spellen. Misschien schuilt er wel een spelletjesfanaat in je, die klaar is om het spel te spelen. 😏