Wat houdt employer branding nou écht in?
We zeiden het hierboven al even, maar employer branding is dus niet alleen het binnenhalen van een nieuwe werknemer. Het gaat vooral over het behouden van je huidige werknemer en op basis daarvan nieuwe kandidaten overtuigen om zich ook aan te sluiten. En dat begint al bij de kern van je bedrijf. Waarom doe je wat je doet? En waarom beloof je wat je belooft? Je kunt bijvoorbeeld een fantastische flexplek promoten, maar als het dan blijkt dat je driehoog-achter zit met uitzicht op een industrieterrein, terwijl het er ruikt naar oude stinksokken. Tja – je begrijpt het wel! Dan is zo’n zelfde kandidaat of werknemer er zo weer vandoor. Daarom is het belangrijk om antwoord te geven op de volgende vraag: waarin blinkt jouw bedrijf of onderneming uit?
Wat bied jij, wat concurrenten misschien niet bieden. En waarom ben jij of zijn jullie zo’n leuk bedrijf om voor te werken? Vraag dat vooral aan je werknemers. Zij blijven niet voor niets! Is de werksfeer gezellig en open? Is die lunch met afsluitende wandeling goed voor persoonlijk contact? Of is het toch echt gewoon dat heerlijke salaris, in combinatie met fantastisch en uitdagend werk? Ontdek het. Deze informatie kun je goed inzetten in jouw employer branding traject! En lukt dat niet? Dan helpen wij jou dus graag jouw unieke employement position vinden!
Wij helpen je graagStandOut als prime-example!
Het is je vast niet ontgaan; onze employer branding draait volledig om groeien. Als bedrijf groeien, als werkgever groeien en samen met onze werknemers groeien. We juichen namelijk net zo hard als onze collega’s iets fantastisch aanleveren of meemaken, als wanneer we zelf iets gaafs creëren. En dat merk je intern én extern. Daardoor zitten onze collega’s lekker op hun plek en is er altijd ruimte persoonlijke en zakelijke groei. En die nieuwste MacBook Pro én AirPods maken het dan natuurlijk helemaal af – or so we have been told! 😛
Wie wil je bereiken met jouw employer branding?
Je weet nu wat jouw onderneming echt interessant maakt voor je huidige werknemers en eventuele nieuwe kandidaten. Maar wie zijn die nieuwe kandidaten die je aan wil spreken? Ben je bijvoorbeeld opzoek naar een nieuwe marketeer? Dat is heel tof! Maar wat en vooral wie zoek je dan precies? Ben je opzoek naar een senior – vaak een millenial of boomer – om ze maar even in een hokje te stoppen. Of struin je juist het internet af op zoek naar een vers-afgestudeerde kandidaat die bij jou extra mag komen leren? Dat is cruciaal om van tevoren te weten! Op basis hiervan weet je namelijk hoe je jouw potentiële kandidaat moet aanspreken – en vooral ook via welke kanalen je dit moet doen!
Wij maken jou een vacature koning(in)! 🙌
Wil jij graag nieuwe kandidaten bereiken, maar weet je niet goed hoe? Samen komen we tot de essentie van jouw bedrijf en ontdekken we wat jullie zo interessant maakt. Hoe we dat doen? Door middel van onze magneetsessie. In een interactieve sessie gaan we in een dagdeel ontdekken wat de kern van je bedrijf is. En met de kern bedoelen we niet wat je bedrijf doet, maar waarom je bedrijf doet wat het doet. Wij zijn jouw employer brandig expert! Klaar om te groeien?