Een plan; de basis van je marketing
Vertel je op jouw website en social media kanalen hoe geweldig jouw product is? Of dat jouw product het goedkoopst is ten opzichte van de concurrent? Zonde! Op dit soort informatie zitten jouw potentiële klanten helemaal niet te wachten. Je potentiële klant wil weten hoe jij zijn of haar allergrootste probleem of angst kan oplossen. Waarom moet iemand juist bij jou kopen? Als je dat weet heb je marktinggoud in handen.
Als jij weet waarom een klant bij jou moet kopen en hoe jij potentiële klanten het beste kan helpen, wil je die boodschap natuurlijk gaan verspreiden. Je wilt het van de daken schreeuwen, maar is dat slim? Waarschijnlijk niet. Je hebt een marketingplan nodig!
Marketingplan onderdelen
Een marketingplan zetten we samen met jou op. In de groeisessie van een dagdeel nemen we de input en doelen die gesteld zijn in de voorafgaande magneetsessie mee. Aan het einde van de sessie hebben we alle input verzameld die we nodig hebben voor het uitwerken van het marketingplan.
In het marketingplan vind je de volgende onderdelen:
- Doelgroep
- Aanbod
- Marketingdoelen
- Uitvoering (welke kanalen en hoeveel budget zetten we in)
We horen je bijna denken; “Ik geef liever niet zoveel geld uit aan marketing.” Maar wat als je de € 100,- die je uitgeeft er € 200,- winst aan overhoudt? Dan doe je dat toch elke dag? Dat is precies waar het bij marketing om draait. We bepalen samen hoeveel een nieuwe klant mag kosten. Dit is geen nattevingerwerk, maar een kloppende berekening specifiek toegespitst op jouw situatie. Als je weet hoeveel een nieuwe klant oplevert, weet je ook hoeveel je kunt uitgeven om die nieuwe klant binnen te halen. Een mooi bijkomend voordeel hiervan is dat we vooraf bepalen wanneer de marketing succesvol is geweest!