Jawel…. Daar is die dan! Onze website is live en dit is ons eerste blogartikel. En waar kan je het in je eerste blogartikel beter over hebben dan bloggen?
Waarom heeft StandOut een blog? En waarom moet je als ondernemer een blog hebben? Hieronder volgende de belangrijkste reden waarom je, als ondernemer, een blog moet beginnen.
Laat zien waar je verstand van hebt en deel je passie.
Waar praat je over op netwerkbijeenkomsten? Juist, over je bedrijf, je passie, nieuwe ontwikkelingen in de markt, nieuwe producten en diensten, enz. enz. Dit kan je ook online, via je blog, laten zien. Dit heeft hetzelfde doel als de netwerkbijeenkomsten. Ga de conversatie aan, laat zien waar je verstand van hebt. Hierdoor zien mensen waar je goed in bent. En dit is toch wat je als ondernemer wilt bereiken? Zowel op een netwerkbijeenkomst als op je website. Bijkomend voordeel is dat mensen hierover praten en dat ze, mocht je blog interessant genoeg zijn, naar je blog linken. Dit laatste vindt de zoekmachine dan weer leuk.
Meer bezoekers via de zoekmachine
Google (en andere zoekmachines) vinden het geweldig als je site regelmatig wordt geüpdatet. Naast het feit dat je blog meer waarde geeft aan je site komen bezoeker ook binnen op andere woorden. Schrijf artikelen over de werkzaamheden die je uitvoert en klanten zullen je site sneller vinden als ze op zoek zijn naar informatie over het desbetreffende onderwerp.
Meer bezoekers via social media
Elke dag op Twitter verkondigen dat je een prachtige website hebt gaat niet werken. Tenminste, niet als er al weken niks nieuws te vinden is. Met een blog werkt dit anders. Link via Social Media naar je nieuwe blogartikel en je bent een stuk relevanter voor je volgers en fans. Is je artikel interessant, nieuwswaardig, hilarisch of bruikbaar genoeg dan kun je veel likes en retweets verwachten.
Verbeter je eigen kennis van het onderwerp
Een blogartikel komt er niet vanzelf. Je probeert een perfect verhaal te formuleren. Hiervoor ga je opzoek naar informatie of ga je in discussie met vakgenoten. Door deze zoektocht verbeter je, vanzelfsprekend, je kennis over het onderwerp.