In 2021 leidde een mooie samenwerking tussen een groot financial servicebureau en een nog grotere overkoepelende partij ertoe dat er contact met ons werd opgenomen. De vraag? Of wij mee zouden kunnen denken aan de nieuwe merkidentiteit van Moore MTH. Ons uiteindelijk doel voor de re-branding? Het samenvoegen van de richtlijnen vanuit Moore wat betreft het logo en huisstijl, met het uitstralen van het MTH-gevoel en haar kernwaarden.
Op de schop; van beeld tot spraak

Voor Moore MTH ontwikkelden we een eigen stijl en combineerden we het zakelijke internationale aspect van Moore samen met de persoonlijke aanpak van MTH. Een stijl waarin beide vlakken dynamisch met elkaar samenwerken. Deze stijl zetten we door op online- en offlineniveau en werkten we uit in een uitgebreide brand guide. Van logo tot fonts, van website tot fotogebruik én voor offlinecommunicatie uitingen. Een consistente uitstraling, met een duidelijke boodschap als basis.
Ook keken we samen naar de Tone of Voice van Moore MTH’. Voor Moore MTH zijn hier de kernwaardes menselijkheid, eerlijkheid en zelfverzekerdheid belangrijk. Om relaties op te bouwen en te verdiepen, om eerlijk te zijn én blijven richting de klant en door houvast te bieden met hun expertise. Hoe wij dit toepassen? Door een overzicht te maken van do’s en don’ts. Zo is het belangrijk om je punt te bewijzen, maar niet om te overdrijven.
WEL: Ik vind het een goed plan, maar ik heb nog wel wat twijfels.
NIET: Ik zie veel potentie in het plan, echter voorzie ik wat problemen.
Het eindresultaat
Uiteindelijk leverden wij door middel van een duidelijke brand guide een vernieuwde merk-identiteit op voor Moore MTH. Daarbij namen we de grafische uitingen op de schop, werkten we samen naar een eerlijke, menselijke en zelfverzekerde Tone of Voice én gaven we duidelijke communicatievoorbeelden. Dit voerden we door op drukwerk, banners en op de website. Ook benieuwd? Kijk dan zeker even op de website van Moore MTH.


