Het grote belang van Employer Branding in 2022 

19 MEI, 2022

Marlou, Content Marketeer

/ Employer branding – dat is veel meer dan een nieuwe vacature pushen via een social media kanaal.

 

En in de huidige arbeidsmarkt – en het grote werknemerstekort – cruciaal om toe te passen. Toch is het is meer dan een lekker pensioentje, een marktconform salaris of een flexplek. Het gaat over waarmee je mensen binnenhoudt én binnenhaalt. Dat doe je met employer branding. Hoe precies? We leggen het je graag even uit!

Wat houdt employer branding nou écht in?

/ We zeiden het hierboven al even, maar employer branding is dus niet alleen het binnenhalen van een nieuwe werknemer. Het gaat vooral over het behouden van je huidige werknemer en op basis daarvan nieuwe kandidaten overtuigen om zich ook aan te sluiten. En dat begint al bij de kern van je bedrijf. Waarom doe je wat je doet? En waarom beloof je wat je belooft? Je kunt bijvoorbeeld een fantastische flexplek promoten. Maar als het dan blijkt dat je driehoog-achter zit met uitzicht op een industrieterrein, terwijl het er ruikt naar oude stinksokken. Tja – je begrijpt het wel! Dan is zo’n zelfde kandidaat of werknemer er zo weer vandoor. Daarom is het belangrijk om antwoord te geven op de volgende vraag: waarin blinkt jouw bedrijf of onderneming uit? 

 

Wat bied jij, wat concurrenten misschien niet bieden. En waarom ben jij of zijn jullie zo’n leuk bedrijf om voor te werken? Vraag dat vooral aan je werknemers. Zij blijven niet voor niets! Is de werksfeer gezellig en open? Is die lunch met afsluitende wandeling goed voor persoonlijk contact? Of is het toch echt gewoon dat heerlijke salaris, in combinatie met fantastisch en uitdagend werk? Ga het ontdekken. Deze informatie kun je goed inzetten in jouw employer branding traject! En lukt dat niet? Dan helpen wij jou graag jouw unieke employement position vinden!

StandOut als prime-example!

/ Het is je vast niet ontgaan; onze employer branding draait volledig om groeien. Als bedrijf groeien, als werkgever groeien en samen met onze werknemers groeien. We juichen namelijk net zo hard als onze collega’s iets fantastisch aanleveren of meemaken, als wanneer we zelf iets gaafs creëren. En dat merk je intern én extern. Daardoor zitten onze collega’s lekker op hun plek en is er altijd ruimte persoonlijke en zakelijke groei. En die nieuwste MacBook Pro én AirPods maken het dan natuurlijk helemaal af – or so we have been told! 😛

Wie wil je bereiken met jouw employer branding?

/ Je weet nu wat jouw onderneming echt interessant maakt voor je huidige werknemers en eventuele nieuwe kandidaten. Maar wie zijn die nieuwe kandidaten die je aan wil spreken? Ben je bijvoorbeeld opzoek naar een nieuwe marketeer? Dat is heel tof! Maar wat en vooral wie zoek je dan precies? Ben je opzoek naar een senior – vaak een millenial of boomer – om ze maar even in hokjes te stoppen. Of struin je juist het internet af op zoek naar een vers-afgestudeerde kandidaat die bij jou extra mag komen leren? Dat is cruciaal om van tevoren te weten! Op basis hiervan weet je namelijk hoe je jouw potentiële kandidaat moet aanspreken – en vooral ook via welke kanalen je dit moet doen!

TIP!

/ Om achter jouw employer branding essentie te komen, moet je weten waarom jouw werknemers blijven hangen. Vraag dat vooral aan ze! Zij blijven niet voor niets. Met deze info kun jij jouw employer branding extra goed opbouwen.

Mogen we meedenken?

/ Wil jij graag nieuwe kandidaten bereiken, maar weet je niet goed hoe? Samen komen we tot de essentie van jouw bedrijf en ontdekken we wat jullie zo interessant maakt. Hoe we dat doen? Doormiddel van onze brand sprint. In een interactieve sessie gaan we in een dagdeel ontdekken wat de kern van je bedrijf is. En met de kern bedoelen we niet wat je bedrijf doet, maar waarom je bedrijf doet wat het doet. Wij zijn jouw employer brandig expert! Klaar om te groeien?

 

Yes, I’m ready!

De employer branding zit hier wel snor! 👇🏼

Moore MTH

Een samenwerking in een nieuw jasje

Vechtdal Accountants

Van marketingvraag naar merkstrategie

Wil je een nieuwe website?

Zonder antwoord op deze 7 belangrijke vragen wordt je nieuwe website een flop!

Ga voorbereid naar de webbouwer en download snel je gratis checklist!