Wat houdt employer branding nou écht in?
/ We zeiden het hierboven al even, maar employer branding is dus niet alleen het binnenhalen van een nieuwe werknemer. Het gaat vooral over het behouden van je huidige werknemer en op basis daarvan nieuwe kandidaten overtuigen om zich ook aan te sluiten. En dat begint al bij de kern van je bedrijf. Waarom doe je wat je doet? En waarom beloof je wat je belooft? Je kunt bijvoorbeeld een fantastische flexplek promoten. Maar als het dan blijkt dat je driehoog-achter zit met uitzicht op een industrieterrein, terwijl het er ruikt naar oude stinksokken. Tja – je begrijpt het wel! Dan is zo’n zelfde kandidaat of werknemer er zo weer vandoor. Daarom is het belangrijk om antwoord te geven op de volgende vraag: waarin blinkt jouw bedrijf of onderneming uit?
Wat bied jij, wat concurrenten misschien niet bieden. En waarom ben jij of zijn jullie zo’n leuk bedrijf om voor te werken? Vraag dat vooral aan je werknemers. Zij blijven niet voor niets! Is de werksfeer gezellig en open? Is die lunch met afsluitende wandeling goed voor persoonlijk contact? Of is het toch echt gewoon dat heerlijke salaris, in combinatie met fantastisch en uitdagend werk? Ga het ontdekken. Deze informatie kun je goed inzetten in jouw employer branding traject! En lukt dat niet? Dan helpen wij jou graag jouw unieke employement position vinden!