Contentmarketing


Home » Contentmarketing
Heeft je bedrijf een blog, Facebookpagina of Instagram? Kijk eens op één van deze platforms, wanneer heb je voor het laatst iets geplaatst? We zien vaak dat contentmarketing één van de eerste dingen is die stil komt te liggen in een bedrijf, omdat je ‘druk bent met andere dingen’. Toch is het wel heel belangrijk om je social media en blog goed bij te houden, want op de lange termijn zorgt het structureel delen van interessante content voor een steeds groter wordende groep klanten. Je bindt mensen aan je merk waardoor ze vroeg of laat overgaan tot kopen. Kortom: door je slapende blog en de stilte op je Facebookpagina loop je nieuwe klanten en inkomsten mis.
Contentmarketing heeft een lange adem. Wij gebruiken graag deze metafoor: je kunt appels gewoon in de supermarkt kopen, dat is een prima oplossing als je zin hebt in appels. Maar je kunt ook een appelboom planten, hem goed verzorgen en hier uiteindelijk nog jarenlang (letterlijk) de vruchten van plukken. Opvallend genoeg hebben de meeste bedrijven wel een blog of gebruiken ze social media, maar doen ze er weinig of niets mee. Oftewel: ze kopen een appelboom, kijken er een maandje naar om en laten hem dan verwaarlozen. Hierdoor heeft het geld gekost én levert het alsnog geen appels op. Dat kan beter!
Wat verstaan we precies onder een contentmarketingstrategie? Het is eigenlijk niets meer dan een uitgewerkt plan waarin staat welke content je wanneer gaat plaatsen. Denk aan nieuwsbrieven, berichten op social media en je blog.
Tijdens de contentsessie gaan we je doelgroep in kaart brengen en bepalen we welke kanalen je het beste kan inzetten om je doelgroep te bereiken. We bepalen ook de bijpassende schrijfstijl en leggen dit vast in het contentboek. Zo voorkom je dat je in de ene blog ‘u’ gebruikt en in de volgende blog ‘je’. Uiteindelijk leggen we uit hoe je op een duurzame manier meer volgers opbouwt en werken we toe naar een contentplanning. Deze contentplanning gaat ervoor zorgen dat jij, samen met ons, je blog wel blijft onderhouden en er misschien zelfs plezier in krijgt.
QUOTE
Maar hoe zorg je er dan wel voor dat je wekelijks goede content plaatst en ‘de boom water blijft geven’? Richt je tot de wortels: een goede contentstrategie. Wij onderhouden al jaren de blogs en social media van bedrijven en op basis van die ervaring hebben we 75 content ideeën ontwikkeld. Of je de marketing door ons laat doen of niet: dit is de ideale basis om je contentmarketing jaren te laten groeien.
Deze website maakt gebruik van cookies.
Deze website maakt gebruik van cookies.