Hoe werkt de magneetsessie?

Deze strategische sessie is het perfecte startschot van de groei van je bedrijf of bedrijfsverandering. Het vormt de basis van je groeiwensen en geeft het waardevolle inzichten over je bedrijf en de concurrentie. De magneetsessie levert de meest waardevolle inzichten op als je de sessie met een groep van minimaal 3 personen doet. In een interactieve sessie gaan we in een dagdeel ontdekken wat de kern van je bedrijf is. En met de kern bedoelen we niet wat je bedrijf doet, maar waarom je bedrijf doet wat het doet. Na deze ontdekking gaan we kijken naar de persoonlijkheid van je bedrijf en hoe concurrenten zich in de markt zetten. Dit is uiteindelijk de basis van je branding, website of webshop en online marketing. Tijdens de magneetsessie doorlopen we al deze 10 stappen.

1. Kennismaken

We maken graag kennis met jou en je bedrijf. Wat zijn jullie (belangrijkste) producten of diensten? Wie is jullie doelgroep? En hoe ziet het bedrijf eruit? Hoeveel werknemers heeft je bedrijf en zijn er verschillende afdelingen?

2. Doel van de samenwerking

StandOut transformeert jouw bedrijf tot Online Groeimagneet. Daar hebben we jou natuurlijk hard bij nodig. We gaan het hebben over de huidige (re)branding, website en fotografie en bespreken wat jullie wensen zijn.

3. Groeiwensen

Waar je over 1 of 5 jaar wilt staan weet je vaak wel. Maar weet je ook waar je over 10 of 15 jaar wilt staan. Niets is te gek, wat wil je echt als alles mogelijk is.

4. Golden circle

We zeiden het al, we gaan op zoek naar de kern van je bedrijf. Oftewel het hart van je bedrijf. Dat doen we aan de hand van de ‘Golden Circle van Simon Sinek. Wat je bedrijf doet, dat weet je al wel. Maar waarom je bedrijf doet wat het doet? Waar kom jij iedere ochtend je bed uit? Als je weet waarom je doet wat je doet, kun je dit uitdragen naar je potentiële klanten en geloven zij in je boodschap.

5. Waardes

Wat zijn de waardes van je bedrijf? Gaan jullie voor duurzaamheid? Eerlijke communicatie? Kwaliteit over kwantiteit?

6. Doelgroepen

Het is erg belangrijk om je bedrijf te richten op de juiste doelgroep. ‘Iedereen’ is geen doelgroep, daar is mensen te verschillend voor. We gaan op zoek naar de 3 belangrijkste doelgroepen voor jouw bedrijf. Wie spreken we aan? En welke aanspreekvorm past hierbij. 3 doelgroepen formuleren lijkt misschien makkelijk, maar geloof ons dat kan best lastig zijn.

7. Personaliteit slider

Welke persoonlijkheid heeft je bedrijf nu én waar wil je in de toekomst naar toe. Ben je nu toegankelijk voor iedereen, maar wil je juist exclusiever worden, dan vergt dat een andere strategie in bijvoorbeeld je communicatie en marketingmiddelen. En ben je juist formeel of informeel? En waar wil je naar toe.

8. Personaliteit model

In dit model zetten we een stip op de horizon. Letterlijk want we plaatsen een stip op de plaats hoe jij op dit moment communiceert. Ben je heel uitbundig en modern in je communicatie? Of juist klassiek? En waar wil je in de toekomst naar toe?

9. Concurrenten model

Het personaliteit model zetten we ook in om te bepalen waar je concurrenten staan. Vergis je niet, concurrenten heb je vast en zeker. Maar hoe communiceren zij? En wat vinden jullie goed of juist minder goed aan deze communicatie. En niet te vergeten hoe verhoudt jullie communicatie zich ten opzichte van je concurrenten.

10. Planning en aanpak

We lopen samen de belangrijkste elementen van jouw bedrijf door, waardoor we elkaar nog beter kennen. Op basis van deze sessie en de informatie die hieruit is gekomen, gaan wij een strategisch plan opstellen. Welke stappen heeft jouw bedrijf nodig om te groeien?

Doorloop de magneetsessie zonder hordes

Natuurlijk kun je deze sessie zelf doen, maar uit onze ervaring blijkt dat er veel meer waardevolle inzichten ontstaan als wij je begeleiden tijdens een magneersessie. Door vanuit expertise vragen te stellen, ontdekken we het marketinggoud van jouw bedrijf. Ook leren we je bedrijf direct goed kennen en dat is dan weer de perfecte basis voor het vervolgtraject. Denk aan het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl, website of marketingcampagne

  • Benoemen waarom je bedrijf doet wat het doet
  • Uitleggen wat jouw bedrijf zo bijzonder maakt
  • Inzien hoe je de concurrentie voorblijft
  • Je marketing vanuit één duidelijke identiteit verder ontwikkelen