Goede voornemens voor je website 

75% van de ondernemers heeft er in 2013 aan gedacht om zijn website te verbeteren. Je kan je afvragen hoeveel ondernemers hun website daadwerkelijk hebben verbeterd. Een belangrijkere vraag is waarom wil je als ondernemer je website verbeteren? Wat kan een website voor mijn bedrijf betekenen? Hoe ga ik zorgen dat mijn website voor mijn bedrijf gaat werken?

Een traject voor een nieuwe website starten we bij StandOut Reclame altijd met de volgende vragen: Wat bereiken jullie met de huidige site? En wat zijn de doelstellingen voor de nieuwe site? Bedrijven en ondernemers zijn zich in veel gevallen niet bewust wat de huidige site doet en welke kansen een website biedt.

Een nieuwe website is een investering. Een investering moet zichzelf natuurlijk terugverdienen. Dit betekent dat er direct of indirect een stijging in de omzet tegenover moet staan.
Goede voornemens voor meer omzet

Aan het einde van het jaar helpt StandOut Reclame je graag met het opstellen van een aantal goede voornemens die zorgen voor een omzetstijging. Dit kan op 3 manieren:

1: Meer klanten
2: Meer verkopen per klant
3: Meer winst per product.

Ik wil meer nieuwe klanten krijgen via mijn website.

Een goede website zorgt voor aanvragen, maar waar moet je dan rekening mee houden?
Ten eerste moeten er natuurlijk bezoekers op je site komen. De potentiële klanten moeten de weg naar je website vinden. Dit gaat via verwijzingen vanuit online en offline media, social media, direct verkeer of e-mail campagnes. Maar een van de belangrijkste bronnen van verkeer is vaak de zoekmachine. Zorg daarom dat je de zoekmachines te vriend houdt. Dit kan met een goede SEO strategie of een Adwords campagne. Maar het is in de basis belangrijk dat de website zoekmachinevriendelijk is opgebouwd.

– Zorg dat Google kan zien waar de website over gaat door duidelijke URLs, pagina’s en titels.
– Zorg dat de website snel laadt, dit vindt Google prettig.
– Zorg voor een goede sitestructuur met een breadcrumb en interne links
– En vergeet zeker de waarde van je oude site niet mee te nemen naar je nieuwe website.

Oke, er komt verkeer op mijn site en nu?

Zorg dat je al deze potentiële klanten overtuigt van de werking van jouw product of dienst. Laat zien wat de voordelen zijn voor de klant. Zorg ervoor dat bij al deze voorbeelden een
duidelijke Call-to-Action staat en er een mogelijkheid is om direct contact op te nemen. Zoals bijvoorbeeld bij deze Automotive site.

De klant krijgt een duidelijk beeld van een auto door goede foto’s en een duidelijke beschrijving. Op de pagina worden alle drempels om contact op te nemen weggenomen. De klant kan een offerte of een proefrit aanvragen, of direct contact opnemen via mail of telefoon. Hiervoor hoeft de klant de pagina niet te verlaten. Het wegnemen van deze drempels zorgt voor een duidelijke verhoging in conversie en dus meer omzet.

Ik wil dat mijn klanten meer bij mij afnemen.

Welbekend maar toch vaak vergeten. Het is makkelijker verkopen aan bestaande klanten dan aan potentiële klanten. Als je je website inzet als verkoop tool moet je hier ook rekening mee houden. Je bestaande contacten zijn perfect te bereiken via een mailing en te binden via Social Media. Zorg er ook voor dat je website up-to-date is door een blog met nieuwswaardige, waardevolle of gewoon enorm grappige content zodat je klanten een reden hebben om terug te komen.

Ja, mijn klanten komen terug op mijn site en hoe nu verder? Ten eerste moeten je producten en diensten duidelijk beschreven worden zodat je klanten weten wat je doet. Weten je klanten dat je naast de occasions ook erg aantrekkelijke onderhoudscontracten aanbiedt? Deze truc wordt al succesvol ingezet bij veel webwinkels. Onder elk product staan een aantal bijpassende producten. Waarom zou je dit niet toepassen bij een website van een dienstverlenend bedrijf?

Ik wil meer winst per opdracht of product

De website is vaak het eerste wat potentiële klanten zien van je bedrijf. Deze eerste indruk moet goed zijn. De website moet vertrouwd en professioneel overkomen. Een klant wil best meer betalen voor kwaliteit, zorg dat je website deze kwaliteit uitstraalt.

In de automotive branche is dit duidelijk zichtbaar. Voor een auto bij een dealer wordt meer betaald dan bij een handelaar of particulier. Dit komt natuurlijk door de goede naam, het pand, het personeel en de garantie, maar de eerste indruk die veel klanten krijgen is de site. Zorg dat deze site er net zo goed (of beter) uitziet als het pand en de verkopers in pak. Via een website kan je laten zien dat je een professioneel bedrijf bent. Als een klant is overtuigd van de kwaliteit, eerlijkheid, betrouwbaarheid of luxe van het bedrijf betalen ze hier graag voor!

Zonder antwoord op deze 7 belangrijke vragen wordt je nieuwe website een flop!

Ga voorbereid naar de webbouwer en download snel je gratis checklist!