Gewoon een goed strategisch plan

Deze strategie leggen we vast in een groeiplan. Een plan waarin exact staat wat jullie doelen zijn en hoe wij dit gaan realiseren. Om tot dit plan te komen doorlopen we graag samen met jou de volgende stappen:

1. Magneetsessie

In deze sessie gaan we jullie in een dagdeel beter leren kennen. We halen belangrijke inzichten naar boven. Wat zijn jullie ambities en dromen? Wat doen jullie? Hoe doen jullie dat? En waarom doen jullie wat jullie doen? We identificeren jullie doelgroep en we bepalen hoe jullie je verhouden tot jullie concurrenten. Dit alles om samen te ontdekken wat jullie magnetisch maakt voor klanten. Lees hier meer over.

2. Deskresearch

Nu we weten wie jullie zijn is het voor ons tijd om ons huiswerk te maken. We verkennen de markt, maken een concurrentieanalyse en gaan opzoek naar (online) trends en ontwikkelingen.

3. Customer journey

Met de magneetsessie en de deskresearch in onze rugzak gaan we samen op reis. De reis die we gaan maken is de reis van jullie klant. Oftewel, de Customer Journey.

In een dagdeel doorlopen we alle aankoopfases. Welke fases doorloopt jullie belangrijkste klant, voordat hij of zij daadwerkelijk bij de kassa staat te pinnen of met IDEAL afrekent.

Het doel hiervan? Inzichtelijk krijgen in welke fases we een potentiële klant raken en hoe we dat het beste kunnen doen.

4. Groei sessie

In een dagdeel blikken we samen terug op alles wat we hebben geleerd en zetten dat om in jullie unieke propositie. Wat zijn jullie USP’s, welke features and benefits zijn het belangrijkste? Kortom, wat gaan we communiceren? We bepalen samen een ambitieus maar realistisch doel. En zodra het doel duidelijk is gaan we opzoek naar jullie KPI’s. Wat zijn de indicatoren die onderweg al aangeven of we het juiste pad bewandelen? Kortom een duidelijk plan met alles wat nodig is om te groeien. Inclusief marketingplan en investering.

De bijvangst van strategie

Wat voor ons noodzakelijk is voor een groeiplan, geeft meestal ook veel duidelijkheid bij het runnen van je bedrijf. De inzichten die dit traject geven zorgen voor een betere focus wat direct zorgt voor meer duidelijkheid.

Kennismaken